بِسْمِ اللهِ الرَّحمْنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُم ْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Dokumen Pribadi Ahmad Thoufur Abi - Menatap Masa Depan Betawi Digital
Kenapa Harus Dimulai dengan Bismillah?
Kalo emang sahabat mau ngelanjutin baca, silahkan aja... kalo kagak juga kayaknya Abi gak harus loncat dari Monas sambil bilang WOW, khan...?! hehehe... ;) Sebenernye, nulis itu kaye nanam pohon, Tong. Kalo kite nanemnye asal-asalan, buahnye juga kaga bakalan manis. Begitu juga blog ini. Abi pengen setiap ketikan jari Abi di keyboard ini ada "ruh"-nye, bukan cuma sekadar menuhi kuota postingan doang. Makanye, adab itu nomor satu sebelum ilmu.
Abi: Pertama tentang Bismillah...
Sahabat: Lho kenapa bismillah... ah gak seru...!! Masak blog beginian bahasannya berat bener kaye kitab kuning!
Abi: Astaghfirullah... justru segala sesuatu itu khan harus dimulai dengan Basmallah, apalagi kalau urusan yang baik-baik. Kita ini Anak Betawi Cengkareng nyang berbudaya, jangan ampe lupa ama adab. Kalo mau dapet barokah, ya pintunye lewat Bismillah dulu.
Nah, karena alesan itulah makanya Abi mulain nulis pake bismillah dan tentu Abi akan jelasin dulu alesan itu... biar berkah, biar kaga Aqtho' alias buntung pahalanya. Gitu lho, Tong! Ente mau tulisan ente cuma dibaca doang terus ilang, ape dibaca terus jadi amal jariyah? Pilih sendiri dah!
Sahabat: Iya sih... (nerima sambil berkilah)... tapi khan kayaknya setiap muslim juga dah tahu itu... JUSTRU yang jadi masalah dan harus dijelasin adalah WHY Abi MULAIN pekerjaan, eh hobbi Abi sebagai PLAGIATOR dengan BASMALLAH...?! Bukannya itu perbuatan jelek, masa sih dimulain ama bismillah...?!
#mungkin itu pertanyaan sahabat sambil ngegarukin pala sahabat yang sebenernya kagak gatel...# hehehe... maaf ya kalo Abi salah, jangan dianggap Abi su`udz dzan yaa...?! -piiissss-
Syarh Abi: Antara "Plagiat" dan Menularkan Hikmah
Nah, sekarang Abi mau lurusin soal istilah "Plagiator" nyang bikin kuping panas itu. Biar kata orang Abi tukang copas, tapi ente kudu liat dalemannye. Abi ngerasa kaye "plagiator" karena materi nyang Abi sampein ini sebenernye warisan dari guru-guru Abi, dari Kyai-Kyai di Gontor, dan dari pengalaman idup orang tua Abi. Abi cuma nyalin ulang ke dalem blog ini pake bumbu Logat Betawi Cengkareng biar nyampenye enak dan kagak kaku kaye kanebo kering.
Bismillah Sebagai "Penyaring" Niat
Bismillah itu tujuannye buat ngebersihin niat. Abi sadar betul, ilmu nyang Abi bagiin ini bukan murni temuan Abi sendiri. Abi cuma "peminjam" amanah ilmu dari para Guru. Kalo Abi nulis tanpa Bismillah, khawatirnye niat Abi belok jadi pengen dipuji orang atau pamer pinter (riya'). Padahal mah, aslinye Abi mah "kosong" kaga punya apa-apa kalo Allah kaga kasih titipan ilmu itu.
Buat Gen-Z nyang demen maen AI atau Google, inget ye: pinter nyari data itu bagus, tapi kalo kaga ente olah pake pemikiran sendiri dan ente kaga sandarin niatnye ke Allah, ente kaga bakalan dapet barokah ilmu. Nulis blog itu kaye dakwah. Dakwah itu kudu jujur. Kalo kite jujur nyebutin sumbernye, jujur niatnye buat bagi manfaat, maka predikat "plagiator" itu bakal berubah jadi "inspirator". Itulah kenapa Bismillah tetep jadi tameng utama Abi sebelum jari-jari ini nari di atas keyboard.
Jangan ampe kite nulis panjang lebar, tapi niatnye cuma buat pamer. Bismillah itu pengingat kalo semua ilmu asalnya dari Allah. Kite cuma dapet titipan dikit doang, ibarat setetes air di tengah samudra luas. Jadi, buat sahabat nyang masih bingung kenapa Abi pake Bismillah padahal ngerasa kaye plagiator, jawabannye simpel: Abi mau proses "penyalinan hikmah" ini tetep dalem koridor ibadah, bukan sekadar gaya-gayaan!
Sahabat... Sementara sekian dulu ya posting Abi kali ini, silakan dibaca dapetnye hikmah dari alesan aneh Abi tersebut...
وَالسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
SEMBOYAN USTADZ BETAWI NYABLAK
"Aseli Betawi mah tetep tegak,
ilmunya mantep, budayanya kaga bakalan retak!
Biar dibilang plagiat Abi kagak gentar,
Abi udeh Bismillah, tulisan Abi akan terus menggelegar!"
#UstadzBCA #UstadzBetawi71 #UstadzBetawiNyablak #NyablakEstetik
#CoretanAbiThoufur #FilosofiDidikanBetawi #Perkenalan
Tidak ada komentar:
Posting Komentar